Què aportem
QUÈ APORTEM ALS TEUS ALUMNES?
Oferir als alumnes una gran varietat d’experiències en entorns diversos els ajudarà a descobrir les habilitats de cada un i a potenciar-les. No tots els alumnes tenen les mateixes aptituds; n’hi ha que tenen grans habilitats socials, habilitats científiques, lògiques, artístiques… cada un destacarà a la seva manera i aprendran que només col·laborant es poden dur a terme grans projectes. A Activitum sabem que el procés d’aprenentatge té un gran component social, pero això facilitem l’accés a activitats que fomenten el treball en equip, la inclusivitat i la cohesió del grup.
Per adaptar-se al món actual cal construir connexions horitzontals, trobar referents i aprendre que els esforços donen fruits a llarg termini. Activitum ajuda a conèixer, ser i fer més enllà de l’escola.
La tecnologia està canviant l’educació i acostant el món a l’aula, però cal reservar moments per allunyar als alumnes de la virtualitat i donar-los la possibilitat de crear el seu propi coneixement a partir de l’experiència i la indagació, el famós “learning by doing”. Amb aquestes activitats complementem l’aprenentatge rebut a l’aula o preparem als alumnes per adquirir-lo posteriorment.
Evidenciar les contradiccions i incoherències del món fomenta el pensament crític. Com assegura Francesc Torralba, la contrarietat és educativa.
En l’engranatge de la construcció del coneixement les emocions juguen un paper important. Les sensacions són molt més difícils d’oblidar que no pas els conceptes.
Competència 9: Valorar el patrimoni cultural com a herència rebuda del passat per defensar-ne la conservació i afavorir que les futures generacions se l’apropiïn Competència 10: Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític Competència 11: Participar activament i de manera compromesa en projectes per exercir drets, deures i responsabilitats propis d’una societat democràtica
Competència 6: Emprar el raonament matemàtic en entorns no matemàtics
Compètencia 8: Identificar les matemàtiques implicades en situacions properes i acadèmiques i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes
Competència 5: Resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic
Competència 7: Utilitzar objectes tecnològics de la vida quotidiana amb el coneixement bàsic del seu funcionament, manteniment i accions a fer per minimitzar els riscos en la manipulació i en l’impacte mediambiental
Competència 8: Analitzar sistemes tecnològics d’abast industrial, avaluar-ne els avantatges personals i socials, així com l’impacte en la salubritat i el medi ambient
Competència 14: Adoptar hàbits d’alimentació variada i equilibrada que promoguin la salut i evitin conductes de risc, transtorn alimentaris i malalties associades
Competència 3: Emprar estratègies d’interacció oral d’accord amb la situació comunicativa per iniciar, mantenir i acabar el discurs
Competència 5: Escriure textos de tipologia diversa i en diferents formats i suports amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüistica
Competència 10: Reproduir oralment, recitar i dramatitzar textos literaris adaptats o autèntics
Actitud 2: Implicar-se activament i reflexica en interaccions orals amb una actitud dialogant i d’escolta
Actitud 3: Manifestar una actitud de respecte i valoració positiva de la diversitat lingüistica de l’entorn pròxim i d’arreu